zondag 14 juli 2013

Fietsen tussen de Grand Cru !

Vandaag reden we naar één van de meest gekende wijnstreken van Frankrijk : Saint-Emilion.
Na een smakelijk ontbijt moesten we nog een korte verplaatsing met de wagen maken want we waren voor onze rustdag afgeweken van de route.  We vonden niet echt iets in Angoulème en kwamen via booking.com zo terecht in 'La veille Etable' in Roullet.  En dat was absoluut aanbevelingswaard. Wat hebben we hier lekker gegeten !  En wat was het er rustig.
Aan de ontbijttafel zaten ook een groep oudere Zweden die hier een fietsvakantie maakten.  Ze deden op een week tijd een 300-tal kilometer en ondertussen degusteerden en proefden ze het één en het ander.  Nu ja, hier in de Bordeaux-streek kunnen we ons hier wel iets bij voorstellen.
Om iets na negen begon mijn achtste rit.  Het zou gans de dag op en neer gaan.  Ik heb bijna geen meter vlak gehad. En dat in alweer een hitte tot 35 graden.  Pfff wat is dat vermoeiend zeg !

Heel in het begin passeerde ik dit groot kasteel-domein.  Wie denkt dat ze alleen in Engeland van die kastelen hebben moet beslist eens Frankrijk doorkruisen.  Ik heb er al tientallen gezien.


Onderstaande foto nam ik op één van de heuvels die ik beklom.  Prachtige uitzichten waren het wel, alhoewel dit op een foto niet altijd zo lijkt.


In Saint-Aulaye  vierden ze de nationale feestdag en mocht ik even wachten.  Een plaatselijke fanfare en het voltallige brandweerkorps gaven immers van katoen.  Vlug dus een zijstraatje genomen om deze festiviteiten te ontlopen.
In Le Pizou (75km) wachtte mijn personal coach me alweer op met een lekkere pic-nic.  Het was ondertussen half één en de zon brandde al fel.  De pauze was dan ook welgekomen.  Eindelijk eens wat gezelschap.  Tot dan had ik bijna geen enkele fietser gezien.  Enkele lokale wielertoeristen niet te na gesproken.


Nog vlug een foto van onze atleet zodat het thuisfront ziet dat alles OK is.


En speciaal op verzoek van Betty (van de Foucquaert Twins) een foto van ons beiden.  Uiteraard hebben niet alle foto's de censuur gehaald....


Wie hellingen zegt, weet dat er ook veel dalen zijn.  En daar kom je dan van deze mooie plekjes tegen.


Ondertussen (94 km) zaten we al volop tussen de wijngaarden en passeerde ik het Château de Môle.


En eindelijk kwam na 104 kilometer Saint-Emilion in zicht.  Dat gaan we straks eens verkennen en iets gaan eten.  Want hoger krijg je wel van zo een tocht !



Als nummer van de dag kies ik 'She's a rainbow' van The Rolling Stones.  Het is één van mijn favoriete nummer van The Stones.  Ik hoorde vandaag 'She's a rainbow' op mijn I-pod (ik ben inderdaad een Apple-fan) temidden een kleurrijk landschap en moest meteen denken aan de prachtige reclame-clip van Sony met al die kleurrijke ballen waarop ze deze muziek gezet hadden.

She comes in colors everywhere; 
She combs her hair 
She's like a rainbow 
Coming colors in the air 
Oh, everywhere 
She comes in colors 

Have you seen her dressed in blue
See the sky in front of you 
And her face is like a sail 
Speck of white so fair and pale 
Have you seen the lady fairer

She comes in colors everywhere; 
She combs her hair 
She's like a rainbow 
Coming colors in the air 
Oh, everywhere 
She comes in colors 

Have you seen her all in gold
Like a queen in days of old 
She shoots colors all around 
Like a sunset going down 
Have you seen the lady fairer



Geen opmerkingen:

Een reactie posten